Fremtidens Naturfag – VIA CFU

Fremtidens Naturfag: Kreativitet og innovation i naturfagene

Grundfos, Bjerringbro den 14. september 2009

Innovation og kreativitet

 

13.43

Knoop,  Hans Henrik,

Leg, læring og kreativitet  / Hans Henrik Knoop. –  1. udgave ,  [Kbh.] :  Aschehoug,  2002. –  159 sider ;  ill.,

Om børns trivsel og udvikling, samt idéer og forslag til hvordan man som forældre, pædagog eller dagplejemor kan skabe harmoniske og lærerige miljøer for børn

Emne (DBC):  læring, leg, børns udvikling, børn, udvikling, for forældre, for pædagoger,

Alder: For forældre ; For pædagoger –

37.17

Innovation i den nye læreruddannelse 1. udgave ,  [Kolding], [Odense] :  IDEA, Selvstændighedsfonden,  2009. –  93 sider ;  ill.,

Indhold: Lasse Skånstrøm: Innovation i den nye læreruddannelse ; Professionshøjskolernes innovationskraft ; Innovation i den nye læreruddannelse på Frederiksberg. Martin Hansen: Findes der en formel for innovation? ; Hvad er innovationsdidaktik? ; Hvad fremmer kreativitet og innovation? Andy Højholdt: Pædagogisk innovation i tværfaglige netværk. Kirsti F. Rønnov: Fra kreative fag til kulturel udvikling. Jens Jakob Ellebæk: Udvikling af innovativ tænkning og medborgerskab i naturfagene. Torbjørn Ydegaard: Innovation, medborgerskab og Popper. Morten Lykke: Skotsløjd, designproces og innovation. Klaus Glüsing: For ikke at ende på kanten af “småt brændbart”. Per Lykke Søndergaard: Videns- og innovationsledelse

Emne (DBC):  seminarier, læreruddannelse, innovation,

60.1

Innovation  / Nina Knudsbo, Klaus Marthinus. –  2. udgave ,  Århus :  Systime,  2007. –  304 sider ;  ill. (nogle i farver),

Innovative processer i virksomheder og i samfundet

Hertil findes supplerende materiale på forlagets hjemmeside

Emne (DBC):  for gymnasiale uddannelser, undervisningsmaterialer, innovation, virksomheder, ideudvikling, ideer,

Alder: Beregnet til at understøtte undervisning i faget innovation C på de gymnasiale uddannelser, stx, hhx og htx –

60.1

Innovation Flaps  / Klaus Marthinus . –  1. udgave ,  Århus :  Systime,  2006 . –  62 sider ;  ill. ,

Innovation Flaps er en modelsamling i lommeformat, som supplement til bogen Innovation.Flaps er en oversigt over de vigtigste modeller fra de enkelte kapitler

Emne (DBC):  for gymnasiale uddannelser , undervisningsmaterialer , innovation , virksomheder , ideudvikling , ideer ,

Alder: Beregnet til at understøtte undervisning i faget innovation C på de gymnasiale uddannelser, stx, hhx og htx  –

60.1

Innovation, kompetence, læring  / Peter Andersen og Peter Frederiksen (red.). –  1. udgave ,  Frederikshavn :  Dafolo,  2000. –  61 sider ;  30 cm

Indhold: Udfordring og vision (Henning Jørgensen: Hvordan forøges den menneskelige kompetence?. Lars Olsen: Den kompetente virksomhed. Anne Zimmer: Aalborg Socialpædagogiske Seminarium) ; Forudsætninger for læring og kompetenceudvikling (Erling Lars Dale: Professionalisering og læring i organisationer. Ole Thyssen: De menneskelige værdier i det 21. århundrede : borgerkrig eller konsensus? Mads Hermansen: Læring og undervisning. Majken Schultz: Læring og kompetence i videnssamfundet. Kjeld Lanng: Center for Menneskelige Ressourcer) ; Modernitets- og ressourceperspektivet (Thomas Ziehe: Læring i et hypermoderne samfund : mentalitetsforandring, læringskultur og fremmedfølelse. Jens Rasmussen: Modernitet som baggrund for læring. Bengt-Åke Lundvall: Dømt til læring : modsigelser og dilemmaer i den lærende økonomi)

Emne (DBC):  læring, kompetencer, udvikling, kompetenceudvikling,

 

 

61.36

Laursen,  Peter,

Sådan får du nye ideer  / Peter Laursen. –  [Gjerlev J.] :  Hellas,  2002. –  95 sider ;  ill. (nogle i farver),

Om hvordan bl.a. forfatteren Johannes Møllehave, tegneren Nikoline Werdelin, filminstruktøren Ole Bornedal og sangeren Niels Hausgaard får ny inspiration og ideer. Endvidere gives anvisninger på, hvordan man kan blive bedre til at få brugbare ideer via fantasirejser og brainstorm. Med øvelser og opgaver

Hertil findes videokassette

Emne (DBC):  kreativitet, idéer, inspiration,

 

 

61.36

Ulrikkeholm,  Majbritte,

Det magiske rum  / Majbritte Ulrikkeholm. –  1. udgave ,  [Kbh.] :  Lindhardt og Ringhof,  2002. –  319 sider ;

En håndbog i kreativitet i dagligdagen. Om kreativitetens særlige natur og væsen, formidlet gennem en blanding af case-stories fra forfatterens kursusvirksomhed og personlige erfaringer gennem bl.a. drømme og refleksioner over disse. Med praktiske øvelser i enkle teknikkker

Emne (DBC):  kreativitet, personlig udvikling, øvelser,

One thought on “Fremtidens Naturfag – VIA CFU

  1. Pingback: Cfu Aalborg – MEDIUMCOOL

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *